۱۳۹۰ فروردین ۹, سه‌شنبه

میرحسین موسوی

همیشه تاریخ این مملکت طوری بود که می توانستیم بر رهبران حزب های مختلف و جریان های متفاوت خرده بگیریم و از کم کاری آنها گله کنیم و بر آنان انگشت اتهام و کم کاری بگیریم.

اما این بار ورق برگشت. هر گاه فکر می کنم می بینم ما ابتدا ایستادیم و از میرحسین خواستیم که بیاستد؛ و او ایستاد آنگونه که شاید خوش بین ترین ما نیز انتظار چنین پایداری و پایمردی را نداشت.

امروز عزیزان جنبش سبز همچنان ایستاده اند و هر وقت که به اوضاع می نگرم گریه ام می گیرد؛ چرا که می بینم مردانی در این سرزمین نمایان گشتند که بر عهد خود ایستادند و هزینه آن را نیز پرداخت کردند.



حال که آنان بر عهد خود با ما پایبند بودند, بر ماست که کم کاری نکنیم.

تا آزادی باید ایستاد؛ نوروز را فرصتی بیابیم برای آگاهی بخشی؛ برای اینکه آگاهی مسیری شود برای آزادی همه ما.

۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

سال نو را با فریاد مرگ بر خامنه ای آغاز کنیم

امسال با سال پیش تفاوت عمده ای دارد. پارسال دو عزیز جنبش گرچه رسانه دولتی در اختیار نداشتند، اما صدایشان و پیامشان پهنه ایران و جهان را در نوردید. امسال این دو عزیز در حصر هستند. شاید کمترین کاری که بتوانیم با همیاری یکدیگر انجام دهیم؛ سر دادن فریاد مرگ بر خامنه ای باشد. این کار هزینه چندانی برای ما ندارد؛ ولی اریکه قدرت دیکتاتور را در آغاز سال نو به لرزه در خواهد آورد.




شاید بهترین زمان همان ساعت 10 شب قبل از سال تحویل باشد. زمان تحویل سال نیز خوب است اما نیمه شب است و ممکن است افرادی مریض در خانه داشته باشند و باعث آزار و اذیت عده ای شود و همه نیز بیدار نباشند تا امکان استفاده حداکثری از توان همه باشد.



به امید پیروزی بر رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی

۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

اعتراف های طائب، درز اطلاعات یا حقه ای برای ایجاد اختلاف

داشتم اعتراف های طائب را در مورد اختلاف افکنی در جنبش سبز با پرسش های مربوط به دهه شصت می خوندم. مساله چیزی است که می شد از همان ابتدا حدس زد. ولی سوال اساسی که امروز باید از خودمان بپرسیم این است که چرا خبر چنین تاکتیک ای را به ببیرون درز می دهند؟


به جرات می توانم بگویم که این تاکتیک بی اثر بود و پس از بحث های طولانی افراد با یکدیگر ؛ پاسخ روشنی که به سوال کنندگان داده می شد؛ این بود که در فردای دمکراسی حتی از میرحسین نیز می توان سوال کرد.

به نظر می رسه ؛ حکومت به دلیل به نتیجه نرسیدن اهدافش؛ این تاکتیک خود را لو داده باشد تا بتواند در جنبش و اپوزوسیون اختلاف بیاندازد.

همانگونه که وقت آن نبود که آنها چنین سوال هایی را مطرح کنند؛ وقت آن نیز نیست که ما اکنون این مساله را علم کنیم و بر طبل رسوایی کوبیده و موجب اختلاف در بدنه جنبش شویم.

بهتر است بجای به هدر دادن وقت و انرژی مان ؛ همگی دست در دست هم داده تا سه شنبه های اعتراضی با شکوهی برگزار کرده و اطلاع رسانی درست کنیم

یادمان باشد که دمکراسی ارمغانی است که نفع آن برای همه ماست.

۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

تاثیرات بد برداشتن اثرات منفی از بالاترین

هیچ روشی نیست که عیب و یا حسن کامل باشد. مدتی است که منفی کاربران بالاترین کلا بی اثر شده است که این موضوع تبعات منفی زیادی را داشته است. اثر منفی رای در چند زمینه حذف گردید که از ان جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. امتیاز کل مطلب ارسال شده
2. حذف مطلب ارسال شده در صورت ازدیاد امتیاز منفی
3. داغ نشدن مطلبی که دارای امتیاز منفی بیش از مقدار مشخصی است

اولا که عمل نشدن امتیاز منفی؛ بود و نبود آنرا زیر سوال می برد و شاید ببهتر باشد تا اصبلا آیکن قرمز رای منفی را نیز مسئولین بالاترین بر دارند.

اما واقعیت اینست که اگر قرار است کاربران درباره مساله ای اظهار نظر کنند ؛ شایسته است رای مخالف ایشان نیز دیده شود و اگر مراد از نادیده گرفتن رای منفی جلوگیری از دیکتاتوری حداکثر است بهتر است مورد 2 یعنی حذف مطلب ارسال شده در صورت ازدیاد امتیاز منفی را حذف کنند و مابقی گزینه ها دوباره فعال گردد.

متاسفانه مشاهده می شود که لینک هایی با اخبار دروغ و یا ناموثق براحتی می توانند در سیستم جدید داغ گردند؛ که این امر نه تنها با اعتبار بالاترین لطمه می رساند ؛ بلکه باعث آزرده خاطر شدن بسیاری از کاربران می گردد.

امیدوارم که مسئولین بالاترین، بازنگری دیگری در این سیستم که بصورت آزمایشی راه افتاده بود بنمایند.

یک بیزینس وقتی موفق است که به نظرات کاربران خود احترام بگذارد و سعی در ایجاد محیط دلخواه آنان را داشته باشد. حال اگر کاربران بالاترین را مشتریان آن فرض کنیم ؛ شایسته است که بالاترین در سیاست خود مبنی بر اعمال رای منفی کاربران تجدید نظری بنماید.

با تشکر از مدیریت بالاترین بخصوص بخاطر بالا نگه داشتن سرور های آن در سه شنبه اعتراضی قبلی و خنثی نمودن حمله های جمهوری اسلامی

۱۳۸۹ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

بی بی سی: مرگ بر خامنه ای در میدان امام حسین

14:11یک شاهد عینی می گوید در تجمعی در میدان امام حسین تهران شعار "مرگ بر خامنه ای" سر داده می شد.