۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

از ممنوع الخروجی انسان ها تا ممنوع الخروجی مرغ ها

مملکت عجیبی شده؛ در اخبار آمده در برخی استان ها خروج مرغ زنده ممنوع شده و تمامی ماکیان های عزیز ممنوع الخروج شده اند. به راستی که عجیب سیاستی دارد این مملکت؛ از برخورد با انسان ها تا برخورد با معضلات اقتصادی راه حل مشترکی بکار گرفته می شود و عجب بصیرتی در سیاستمداران ما یافت می شود!

۱۳۹۱ تیر ۲۵, یکشنبه

اهمیت نظر سنجی هسته ای و دستپاچگی حاکمیت

یکی از دغدغه های کشورهای غربی برای برخورد با ایران، تعامل با مردم ایران پس از تغییر رژیم بوده و هست. در انتخابات ریاست جمهوری قبل، آمریکا و کشورهای غربی به توصیه کشورهای حوزه خلیج فارس و بالاخص امارات از موضع گیری پیرامون جنبش سبز و مطالبات مردمی ایرانیان خودداری کردند. آنها اینگونه برداشت کرده بودند که ملت ایران و جنبش سبز به دنبال اهداف هسته ای خواهد بود و وقتی جکومت اکثریت مردم را نیز در حمایت خود داشته باشد گفتگو و مذاکرات به ضرر غرب رقم خواهد خورد.


نظر سنجی اخیر رژیم که بدون بصیرت لازم (بقول دیکتاتور خامنه ای) رخ داد نشان داد که اکثریت مردم ایران حامی اهداف هسته ای نیستند و دغدغه این مردم، آزادی، معیشت و زندگی مسالمت آمیز با سایر ملل است. این امر باعث می شود که مساله تغییر  رژیم من بعد بسیار جدی تر دنبال شود زیرا غربیان به درک این واقعیت می رسند که تعامل با مردم ایران بسیار ساده تر  و امکان پذیر تر است تا با دولتمردان دیکتاتور و ظالم.


حال حاکمیت به تکاپو افتاده تا آب ریخته را برگرداند؛ غافل از اینکه هر چه بیشتر این معجون را هم زنند گندش بیشتر بلند می شود.