۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

جنبش و مبارزه بی خشونت

از امشب فکر می کنم مبارزات جنبش وارد عرصه جدیدی می شود؛ باید کمی به خود بیاییم و بیاندیشیم که آیا جنبش همچنان می بایست به مبارزات بی خشونت پایبند باشد یا می بایست یک خط قرمز تعریف کرد؟ ایا اگر فردا قصد اعدام موسوی و کروبی را داشته باشند همچنان باید با استراتژی قبلی پیش رفت.

فکر می کنم حکومت امشب فرار رو به جلو داشته و قصد دارد با امنیتی کردن اوضاع اهداف پلید خود را به پیش ببرد؛ شخصا فکر نمی کنم اگر نظام قصد شکنجه؛ محاکمه و حتی خدایی نکرده گرفتن اعتراف از سران جنبش را داشته باشد ما می بیاست کماکان با سیاست قبل پیش برویم.

سوال جدی من نه تنها از دو نماینده جناب اقای موسوی و کروبی؛ بلکه از همگی خودمان است؛ که تا کی می توانیم بدین سان پیش رویم.

قبل از غافلگیری می بایست فکر کنیم و تصمیم خود را بگیریم؛ وگرنه ممکن است با اتفاقی نادر روبرو شویم و ابتکار عمل را از دست داده و در حالت انفعالی در مقابل حکومت قرار گیریم.

امشب خیلی نگرانم؛ احساس خوبی ندارم و فکر می کنم حکومت قصد دارد سریع مقاصد خود را پیش ببرد تا توان عکس العمل و فکر را از جنبش بگیرد؛ پس باید ببیاندیشیم که چه می خواهیم بکنیم!
وزیر اطلاعات در هم اینک در حال اتهام زنی به رهبران جنبش با سناریوی از پیش طراحی شده است و می بایست به جد درباره اوضاع فکری کرد.

۳ نظر:

  1. با انفعال مخالفم، اما خشونت را از جهت استراتژیک تصمیم غلطی میدانم. در حد دفاع از خود در تظاهرات نامش خشونت نیست. لطفا مدام این واژه خشونت را تکرار نکنید.

    مشکل اصلی ما این است که ملت کم مطالعه هستیم. ابتدا راهکارهای مبارزه بدون خشونت را یادبگیرید و به کار ببندید. در کنار آن دفاع از خود نیز کاملا مجاز و درست است

    استرس و نگرانی شما بیمورد است. تاریخ ایران در یک شب و دو شب شکل نمیگیرد. هشیار باشید اما بیگدار وبیفکر به آب نزنید

    بهترین استراتژی جنبش درگیر کردن تمام نسلها در مبارزه است. با اعضا خانواده خود صحبت کنید.

    پاسخحذف
  2. کساني که دارند حرکت هاي مسالمت آميز رو با ديدن اين وضع فاجعه آميز تبليغ مي کنند بزرگترين خيانت رو در حق جنبش و خونهاي ريخته شده مي کنند، وقتي که که مردم با گل و در سکوت کامل به خيابنها رفتند و نتيجه اش شد بدترين شنکجه ها و کشتارها چطور مي شه به دوباره همون کار رو انجام داد،
    وقتي صحبتهاي موسوي خوئيني رو از پارازيت ديدم که گفت نگذاريد يک عده نفوذي آشوب کنند يا گفت که بعضي ها ولايت رو قبول دارندواقعا فکر کردم دارم صدا و سيماي ج.ا نگاه مي کنم. صد البته اين به اصطلاح نخبه ها هنوز از کيسه ي نظام مي خورند و جنبش رو به سمتي مي برند که مردم به استهلاک کشيده بشن و خسته بشن برگردند خونه هاشون و نظام و ولايت ضربه اي نخوره

    پاسخحذف
  3. ممنون دوست عزیز

    من میرحسین را قبول دارم چون به تکثر آرا معتقد است و حرف اکثریت را قبول دارد.
    متاسفانه در مورد آقای خویینی ها؛ ایشون کلمه ای رو ببکار برد که من ازش متنفرم
    نخبگان
    او هم مانند خامنه ای مردم را عوامی بی ارزش می داند و اقلیتی را نخبگان که عوامرشان باید اطاعت شود، وی نیز همانند دیکتاتور ها افکار مغایر را به دشمن تعبیر کرد.
    این ذهن بیمار وی را نشان داد و من نیز همانند شما به اصالت و اهداف وی بسیار مشکوک شدم.

    پاسخحذف