۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

انقلاب، عفو یا انتقام

انقلاب های زیادی رخ داده است و پس از هر انقلابی یک سوال اساسی پیش پای مردم بوده است؟ با دیکتاتور و عوامل آن چه باید کرد؟

خیلی از حرکت های اعتراضی پس از پیروزی، دیکتاتور ها و عوامل سرکوب مردم را مجازات کرده اند و برخی نیز بوده اند که به آنها عفو اعطا نمو ده اند.

اما حرکت جنببش سبز در ابتدا به گونه ای پیش می رفت که قابلیت دادن عفو به دیکتاتور و عوامل رژیم ، در فردای ازادی وجود داشت؛ اما به نظر می رسد پافشاری بیش از حد دیکتاتور و کشتار و سرکوب بیش از حد؛ جامعه را به جایگاهی خواهد برد که عفوی برای انان متصور نبباشد.



روی سخن من با دیکتاتور نیست؛ چونکه او را امیدی به اصلاح نیست؛ اما باید به بسیجیان و سپاهیان و نیروی انتظامی گوشزد کرد که مراقب رفتار خود در این برهه حساس با مردم باشند؛ چون دور نیست روزی که خود را پاسخگوی اعمال امروز ببینند و شاید عفو و رحمتی نیز درکار نباشد و جزای هر عمل را در آن روز متحمل شوند.



خوب است این عزیزان بدانند که حتی اگر با قانون امروز ایران در فردای پیروزی محاکمه شوند؛ اعمالی که بر ضد ملت ایران مرتکب می شوند؛ تاوان سنگینی برایشان دارد.



به امید سه شنبه هایی که بتوانیم امید پیروزی را در آن نمایان سازیم.

۱ نظر:

  1. edam vase hamashon .dalil ;100.000 edami bedone dalil az bandare turkaman kurdestan baluchestan va tak tak sharhei iran. zendanha evin kahrizak vakil abad ghazel hesar karaj ..... haminah kafi ast in lake nanghe faghat ba edam anha be vijeh dajale khamnei ahmadi nejad ajehi refighdust va hammeshon,dighar in nensanha boudand ke koshtar mi kardand,va az bin bordane inha dighar hich motejavezi dar iran nakhahad boud .IRAN RA AZ PALIDAN PAK KONIM,

    پاسخحذف