۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

اعتراف های طائب، درز اطلاعات یا حقه ای برای ایجاد اختلاف

داشتم اعتراف های طائب را در مورد اختلاف افکنی در جنبش سبز با پرسش های مربوط به دهه شصت می خوندم. مساله چیزی است که می شد از همان ابتدا حدس زد. ولی سوال اساسی که امروز باید از خودمان بپرسیم این است که چرا خبر چنین تاکتیک ای را به ببیرون درز می دهند؟


به جرات می توانم بگویم که این تاکتیک بی اثر بود و پس از بحث های طولانی افراد با یکدیگر ؛ پاسخ روشنی که به سوال کنندگان داده می شد؛ این بود که در فردای دمکراسی حتی از میرحسین نیز می توان سوال کرد.

به نظر می رسه ؛ حکومت به دلیل به نتیجه نرسیدن اهدافش؛ این تاکتیک خود را لو داده باشد تا بتواند در جنبش و اپوزوسیون اختلاف بیاندازد.

همانگونه که وقت آن نبود که آنها چنین سوال هایی را مطرح کنند؛ وقت آن نیز نیست که ما اکنون این مساله را علم کنیم و بر طبل رسوایی کوبیده و موجب اختلاف در بدنه جنبش شویم.

بهتر است بجای به هدر دادن وقت و انرژی مان ؛ همگی دست در دست هم داده تا سه شنبه های اعتراضی با شکوهی برگزار کرده و اطلاع رسانی درست کنیم

یادمان باشد که دمکراسی ارمغانی است که نفع آن برای همه ماست.

۲ نظر:

  1. با سپاس
    به عقیده بنده و بر مشاهداتی که دارم بساری از افراد زندانی پیشین و خانواده های انان کشته شدگان، در این جنبش شرکت دارند. لیکن ان دسته از مخالفان نظام که حاضر به همکاری با جنبش نیستند یا تفرقه می اندازند اگر نوجه های طایب ها نباشند، این دوستان تا زمانیکه با تجزیه و تحلیل این نظام و گروه بندی بافته های تشکیل دهنده ان،از بنیاد تا کنون، بدون دسته بندی های کلاسیک و عامیانه به عمق ان دستیابی نکنند، صادقانه و لیکن ساده وارانه این دیدگاهی که شما در موضوع اوردید، خواهند داشت. دانایی های دسته بندی متداول حزب اللهی،ملی مذهبی، چپی، مجاهدینی، ملی، سلطنتی بسیار ساده است. در اینکه پشت سر کشتار ها در هر مقطع زمانی چه نیرویی بوده ، تاریخ نویسان، سیاستمداران، محققین از هرگروهی از جامعه بایستی کندوکاو عمیقی بکنند و مخلصانه افراد عامی خود را اگاه کنند، و این کاری است که انجام داده نشده است. در غیر اینصورت اگر ما دنبال شخصی که طناب دار را میکشد بگردیم، فرمانده اعدام ها هنوز در پشت پرده به اجرای اعدام ها ادامه میدهد. با رفتن سعید امامی ها کشتارها تمام شد؟ نه، هنوز استاد اعظم مصباح پشت پرده است. انهایی که میپندارند در زمان نخست وزیری میرحسین وی حتی یک در صد توانایی، یا دانایی و تاثیر میتوانست در اعدام ها داشته باشد، بسیار ساده اندیشند. و حتی استعفای وی نیز با اینکه وی را نامطلوب میدانستند پذیرفته نشد.
    مزدک

    پاسخحذف
  2. Ba dorood bar shoma

    Ta sarnegooni in rejim kasif:

    Marg bar khamenei fased

    پاسخحذف